terug op Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu terug op Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu

terug op Bali

Door: yoke

Blijf op de hoogte en volg Joke

30 Juni 2012 | Indonesië, Ubud

Maandagmorgen dus al vroeg gearriveerd in Denpasar. Er is een uur tijdverschil tussen de Molukken en Bali. Werd weer prinsheerlijk opgehaald en m'n kamer was alweer geregeld. Een redelijk eind van het centrum van Ubud af, in Penestanan, maar dat vond ik voor een paar nachten niet zo erg. De volgende morgen vroeg opgestaan en het hele eind naar Ubud gelopen, ik wilde even m'n mail enzo bekijken... Had het toch wel gemist, zeker als je zo ver weg zit krijg je helemaal niets mee!
's Middags in de buurt van Ubud rondgereden en "gezwommen" in een prachtig stromende rivier. Mooi, weer zo'n groen paradijsje...
Verder was er niet zo veel tijd om dingen te doen, de volgende dag (woensdag) alweer richting Nusa Penida. Kleren naar de laundry, naar een avondmarkt en daar gegeten, niet zo veel bijzonders...
Woensdagmorgen eerst langs Arjana waar m'n backpack nog steeds staat. Even wat dingen omruilen, was ophalen enzo...
Alles klaar en vertrokken naar Padangbai waarvandaan de ferry vertrekt naar Penida. We waren er ruim op tijd maar zagen toen we aankwamen al dat het heel druk was. Net dit weekend is er op Penida een grote ceremonie... Na heeeeel lang wachten kwam het er op neer dat de tickets voor de boot waren uitverkocht. Toen maar een kamer gezocht in Padangbai, ook geen straf. 's Middags voor de tweede keer naar een heel mooi strandje daar in de buurt geweest en lekker gezwommen. De volgende morgen zou M. om 7 uur naar de haven gaan om tickets voor die dag te kopen en wat denk je? Uitverkocht... Het schijnt dat er om 2 uur 's nachts al mensen waren en die stonden vooraan. Om 11 uur kon hij terugkomen om evt. tickets te kopen voor de 2e boot, er gaan er 2 per dag. Ook toen weer heel lang wachten en gelukkig lukte het deze keer. Het hield wel in dat we van half 11 tot bijna 3 daar bij de haven hebben rondgehangen in de hitte. Om 2 uur zouden we vertrekken, werd uiteraard bijna een uur later maar uiteindelijk waren we dan toch onderweg naar Penida. De overtocht duurde ongeveer een uur (geloof ik, niet zo op gelet), gesproken met een meisje uit Denpasar wat een beetje Engels kende. Volgende keer Penida...

  • 30 Juni 2012 - 05:52

    Judith:

    Altijd gezellig wakker worden met een nieuw blogje.
    Nog een weekje maar, en dan vlieg je alweer naar huis, waar alles geregeld en georganiseerd is. Zal wel weer even wennen zijn!

    Liefs van ons hier in DH

  • 30 Juni 2012 - 12:03

    Joke Kruid:

    Sssssssst, niet zeggen!!! Daar wil ik nog niet aan denken! Heeeel erg wennen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

"A GOOD TRAVELER HAS NO FIXED PLANS AND IS NOT INTENT ON ARRIVING"... "THE OCEAN IS CALLING AND I MUST GO"... "WHEN YOU TRAVEL YOU WILL NEVER BE COMPLETELY AT HOME AGAIN, BECAUSE PART OF YOUR HEART WILL ALWAYS BE ELSEWHERE"... Zomaar een paar mooie spreuken die ik ergens tegenkwam. In mijn geval is "elswhere" Indonesië. Ik hou van reizen en dan met name in Indonesië. Hoe dat komt zou ik niet weten. Maar ik hou van de mensen, van de natuur, van de cultuur, van de warmte, van het eten... Ik maak wel plannen maar of alles gaat zoals gepland maakt me niet zo veel uit. En op alle eilanden in Indonesië vind ik mensen die voor langere of kortere tijd vrienden worden waardoor ik me overal thuis voel. Dat neemt niet weg dat het ver van huis heel leuk is om zo nu en dan iets te horen of te lezen van mensen uit Nederland. Dus mocht je willen, voel je vrij om te te reageren op m'n blog!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 72478

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 14 Mei 2016

BALI / MALUKU april/mei 2016

25 Februari 2015 - 11 April 2015

MALUKU / BALI 2015

29 Maart 2014 - 11 Mei 2014

Maluku / Bali 2014

10 Juni 2012 - 07 Juli 2012

Bali / Maluku juni 2012

04 September 2011 - 02 Oktober 2011

Bali / Sulawesi sept. 2011

07 Maart 2010 - 24 Mei 2010

Indonesië 2010

Landen bezocht: