paar dagen kota Ambon - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu paar dagen kota Ambon - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu

paar dagen kota Ambon

Door: Yoke

Blijf op de hoogte en volg Joke

08 April 2014 | Indonesië, Ambon

Het heeft even geduurd maar ik heb er dan toch een gevonden waar alles het doet,een internetcafe....
Ik moet oppassen dat ik het niet te lang maak, alweer zo veel gebeurd intussen! Zaterdagsmiddags richting vliegveld gegaan om mooi op tijd te zijn. Nou, dat was ik: i.p.v. om 19.05 vlogen we om 21.35. Maar goed, dat hebik al op FB gezet, al met al kwam ik na 2 tussenlandingen zondagmorgen aan op vliegveld Pattimura op Ambon. Me eerst door de "taxi" roepende mannen heengeworsteld om even een koffie te drinken. Dan kan ik mooi kijken wie me wat lijkt haha. Er liep er eentje met een helm (Ramdi) en die zocht ik want ik wilde met een ojek (motor/brommer). De eerste was me te duur, de tweede was oke. Dus achterop en weer de mooie weg langs de kust gereden richting kota Ambon. Ik had nog een naam van een eerder bezochte homestay, geen adres. Bleek dat dit te veel uit de buurt van de haven was (achteraf onzin) maar ik zat nu in een kamer vlak bij de haven. Kostte niet veel maar het was ook niet veel: geen warm water, geen licht in de "badkamer", geen handdoek, geen laken, niet echt schoon. Maar wel een goed bed, ik heb me goed gered haha!
Had met Ramdi afgesproken dat hij me eind van de morgen op zou halen om naar het strand van Natsepa te gaan om rujak te eten.Onrijp fruit met een soort pinda/suiker/peper sausje. Zoooo verschrikkelijk lekker!!! Heerlijk met m'n voeten in de zee gelopen... Ik werd aangesproken door een oude mevrouw waar ik uiteindelijk bijna de hele middag mee heb gesproken, oma Poppy. Ze was 85 en sprak nog Nederlands. Ze was lerares Engels geweest dus dat kon ze ook. Ze was met haar familie en ik moest bij haar komen slapen. Ze woonde alleen een heel eind uit de buurt dus dat was jammer genoeg niet handig. Maar ik MOET haar bellen hoe het gaat, ze vond het maar niets dat ik daar alleen aan het reizen was... Fantastische middag dus ondanks de regen die later begon. Met een mooie cape om terug naar de kamer.
Ergens wat gegeten en vroeg gaan slapen, voelde de vorige bijna slapeloze nacht nog!
Gisteren eerst wat boodschappen gedaan en een heel eind gelopen. En een bericht gedaan naar een FB vriendin die ik nog nooit had gezien maar had "ontmoet" via een Indonesische site. Ze was helemaal verrast en belde me later. Ze wilde direct komen en we spraken een plaats af. Ze werd gebracht door een buurjongen en het was echt heel leuk! Haar eerste vraag was of ik moslim was omdat ik in het moslimgedeelte van de stad was.Wist ik veel!!! We hebben een heel eind gelopen, naar het Kristen-gedeelte en daar in een warung aan de straat samen wat gegeten. Ik moet eerlijk zeggen dat het Kristen-gedeelte echt schoner en netter was dan waar ik zat.Na het eten naar haar huis gegaan, ze woont alleen, nou ja met 4 (vreselijke) honden. Daar koffie gedronken en om een uur of 10 met een becak weer naar m'n kamer. De middag/avond kon niet leuker!
Weer heerlijk geslapen en vanmorgen m'n spullen uitgezocht en verdeeld over 2 rugzakken/jes. Moest bij een bank nog even wat Euro's wisselen, duurde een eeuwigheid. Toen ik weet buiten kwam regende het heel hard.Uit armoe een tentje gezocht waar ik koffie kon drinken en daarna een lekkere avocado jus. En toen liep ik tegen dit internetdingetje aan met 2 computers, wat een geluk!
Heb heel veel zin in Banda, ben heel benieuwd. De boot vertrekt om 21.00 uur staat op m'n kaartje maar de mannen bij de haven zeiden weer dat hij om 18.00uur vertrok. Maar zorgen er op tijd te zijn. Hoe bestaat het: spreek hier net een Nederlands stel dat net van Banda komt. Dus even wat praktische informatie uitgewisseld, leuk!
Hoop weer verder te kunnen schrijven op Banda, amatoooo!

• 08 April 2014 - 08:10

Loes:

Hallo Joke,

Wat een belevenis, kijk uit naar je reisverslagen (geniet met je mee). Hele mooie vakantie nog, liefs Loes

• 08 April 2014 - 08:16

Jannie:

Hey Joke,ik geniet van je reisverslagen,en omdat ik vorig jaar die kant op ben geweest ,heb ik er een goeie voorstelling van.
    Geniet ervan maar dat doe je volop als ik dit zo lees allemaal!!!
    Vooral al dat lekkere fruit,heel veel kende ik niet maar lekker!!!!!!!!
    Kijk nu al uit naar je volgende verslag,heel veel reisplezier,groeten Jannie

• 08 April 2014 - 11:38

Marijn:

Wat een heerlijke ervaringen heb je daar weer, het soort ervaringen dat je van te voren hoopt te hebben!
    Hihi, die vertrektijden, weet je nog met de boot naar Tuktuk? Wij rennen omdat paniekerige mannetjes riepen dat de boot zo vertrok. En uiteindelijk konden we nog een uur wachten!
    Net even weer foto's (via googlemaps) bekeken van Tabocottages, het is er nog mooier geworden!
    Hoe is het met het voetje?
    Veel plezier op Banda! xxx

• 08 April 2014 - 21:56

Rudolf:

pelan2 joke
    jam karet hehehe je weet het hé , tijd speelt geen rol