Kalibukbuk - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu Kalibukbuk - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu

Kalibukbuk

Door: Yoke

Blijf op de hoogte en volg Joke

05 Maart 2015 | Indonesië, Lovina

Selamat siang semua!
Het was bij lange na niet drie keer duurder...maar dan moest ik wel op de motorbike en niet in een auto, want dan klopte het precies. Gelukkig vond ik iemand, Wayan, die net zo gek is als ik en die me wilde brengen op de motorbike, zo'n 2,5 a 3 uur verder. Het komt volgens hem bijna nooit voor dat een toerist zo'n eind wil " verhuizen" op een motorbike. Geen minuut spijt, wat zie/ruik/voel je achterop zo'n ding toch veel meer dan in een auto! Goed, op een gegeven moment begint je achterste een beetje op te spelen maar dan stoppen we gewoon even. We kwamen dwars door het koffie (luwak) gebied, dus maar even "gratis" proeven onderweg. En dan wel zo'n 8 kleine kopjes koffie en thee met allerlei smaken. Vervolgens koop je aan het eind een zakje thee wat ongeveer 5 keer zo duur is als in de winkel dus dat gratis is heel betrekkelijk. Plus de geproefde luwak koffie moest wel worden betaald en ik proefde geen verschil...
Maar goed, onderweg door de bergen door de laaghangende wolken gereden, het was heel donker maar gelukkig bleef het droog. Wayan wist een leuk hotel daar, dus daar maar even kijken. Gekeken en eigenlijk vond ik het te duur maar ach, ik blijf maar 4 nachten en ik had eigenlijk ook geen zin om verder te zoeken, het was/is hier ontzettend heet, drukkender nog dan in Ubud. En....er is een leuk zwembad bij, heerlijk. Normaal gesproken ben ik niet zo van de zwembaden en heb ik liever de zee, maar daar kan ik hier niet in zwemmen. Zwart zand en allemaal stenen.
Met Wayan nog even geluncht en daarna ging hij weer 2,5 uur terug naar Ubud. En zondag haalt hij me weer op, direct maar geregeld.
Meteen alweer nieuwe vrienden gemaakt hier, zowel voor de lunch als 's avonds gegeten in een simpele warung (2 verschillende) met in allebei heel leuke vrouwen, Made en ik geloof Kira. In de laatste meteen een afspraak gemaakt om vanmorgen mee de zee op te gaan om dolfijnen te spotten.Daar staat Lovina om bekend, elke dag trekken ze hier langs. Het blijft alleen altijd de vraag of ze zich laten zien. Om 5 uur stond de wekker, ik moest om kwart voor 6 in de warung zijn. Daar zat al een Australisch stel, Sharon en Tim, die ook meegingen in " onze" boot, gewoon een vissersboot. De dolfijnen zwemmen er meestal tussen 6 en 8 uur en de eerste anderhalf uur zagen we alleen maar zee. Wel heel mooi trouwens, het begin van de zonsopgang op het strand en later verder vanaf de boot. Maar...gelukkig kwamen we ze het laatste half uur nog op het spoor. Het waren er geloof ik wel veel maar ze kwamen niet zo veel boven water en ze waren ook vrij ver weg. Al met al heb ik er maar eentje op de foto...
Daarom niet getreurd, alleen het varen vond ik al heerlijk en ik krijg vast nog wel een herkansing op Maluku!
Erna in het hotel lekker ontbeten met nasi goreng, dat is inbegrepen en daarna maar eens richting centrum Lovina gegaan. Dat zou ongeveer 15 a 20 minuten lopen zijn maar ik heb ongeveer een uur gelopen en toen had ik nog geen centrum gezien. Maar misschien ligt dat wel weer aan mij haha... Het was/is bloedheet dus op een gegeven moment maar weer teruggegaan. En ondanks verschillende aanbiedingen van "taxi taxi" toch standvastig gebleven en het hele eind weer teruggelopen. Toen ik niet zo ver van het hotel dit internetcafeetje tegenkwam ben ik eigenlijk naar binnen gegaan om de hitte even te ontvluchten haha...maar goed, zo kan ik het aangename met het aangename combineren...
Voor morgen ga ik proberen om iemand te vinden met wie ik naar de enige Boeddhistische tempel in Bali kan en naar een mooie waterval, allebei hier ergens in de buurt. Buurvrouw Made maar eens even vragen, die kent vast wel iemand. Ga daar of bij de andere warung toch weer eten, het restaurant bij het hotel is ten eerste meer dan dubbel zo duur en ten tweede hebben ze veel toeristisch/Westers eten. En dat kan ik thuis ook wel krijgen.
Ik blijf hier dus tot zondag, dan nog weer een paar dagen in Ubud en dan hoop ik midden volgende week weer naar Ambon te vliegen. Als ik wil heb ik daar al een slaapadresje bij Anna Tuwanakotta maar ik denk niet dat ik dat alle nachten doe want dan zit ik steeds vast, mag ook graag zelf wat rondkijken en ondernemen. Maar 1 of 2 nachten is natuurlijk wel heel leuk!
Misschien vanuit hier (Kalibukbuk is een dorpje onder de rook van Lovina) nog een keer een blog, ik weet het nog niet...
In ieder geval sampai nanti semua!

  • 05 Maart 2015 - 22:15

    Gea Hilberts:

    Joke wat weer een leuk verslag, je maakt zo wel wat mee, mar kun je een beetje over die hitte? maar ja dat zal wel wennen hoop ik. geniet nog maar even.

  • 06 Maart 2015 - 08:21

    Annie:

    Hoi Jo, je (ontdekkings)reis op Bali is dus weer begonnen! :-) Ik zie je weer helemaal zitten op die motorbike, hahaha!!! De temperatuur is dus heel erg hoog momenteel, ' 't luie Hollandse zweet...' ;-) zweet je er dus lekker uit nu.... ;-) Maar...hopelijk belemmert die hitte je niet teveel in je 'doen en laten'. Gelukkig dus een zwembad bij 't hotel en de zee op was natuurlijk weer heerlijk! 'k Wens je nog veel plezier toe verder op Bali en dan volgende week verder reizen naar Ambon. Ik kijk weer uit naar je volgende verslag! Liefs en dikke kus, An

  • 06 Maart 2015 - 09:42

    Karin Stapper:

    Hoi Joke,
    Wat leuk om weer mee te kunnen lezen met je leuke verslagen. Ron en ik zijn in 2011 op Bali geweest en als ik je verhaal lees dan ben ik zelf ook weer een beetje terug daar. Geniet er maar fijn van, ik geniet dan van het meelezen!
    Dikke knuf, Karin

  • 06 Maart 2015 - 10:05

    Henriet:

    Hoi Joke
    Geweldig om weer iets te lezen en een beetje met je mee te reizen!
    Zo fantasisch wat je allemaal onderneemt en wat is t daar prachtig!
    Genieten doe je volop...lieve groetjes Henriet

  • 06 Maart 2015 - 14:01

    Ankie:

    geweldig! zoals jij dit allemaal beschrijft! ik zie t allemaal een beetje voor me. zo knap van jou dat, jij dat allemaal in je eentje doet. puur genieten, heerlijk onafhankelijk. veel plezier! groetjes, Ankie

  • 07 Maart 2015 - 08:39

    Wina Morrison:

    Hallo Joke,
    Wat leuk om je reisverslagen te lezen en met jou mee te reizen. Je schrijft leuk en ik kan bijna de geur van nasi goring hier ruiken!

  • 07 Maart 2015 - 10:58

    Dirk Bouwknegt:

    Hoi Yoke.

    Ja hoor, alweer een mooi reisverslag.
    Enorm genieten lijkt mij.( achterop de motor en in een bootje de zee op, enz.)
    Deze keer kon ik wel de satelietbeelden zien, maar niet in de straten loeren via streetview.
    Vanuit de lucht zag ik wel de huisjes aan de Jl.Karang Suwong en de Jl.Singaraja-gilimanuk.
    Dus nog wel lekker warm daar.( geen bontjas nodig )
    Hier word het ook een mooi weekend wat het weer betreft.
    Nog heel veel plezier in Indonesië, en geniet van al jou belevenissen !

    Groetjes, Dirk en Noortje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

"A GOOD TRAVELER HAS NO FIXED PLANS AND IS NOT INTENT ON ARRIVING"... "THE OCEAN IS CALLING AND I MUST GO"... "WHEN YOU TRAVEL YOU WILL NEVER BE COMPLETELY AT HOME AGAIN, BECAUSE PART OF YOUR HEART WILL ALWAYS BE ELSEWHERE"... Zomaar een paar mooie spreuken die ik ergens tegenkwam. In mijn geval is "elswhere" Indonesië. Ik hou van reizen en dan met name in Indonesië. Hoe dat komt zou ik niet weten. Maar ik hou van de mensen, van de natuur, van de cultuur, van de warmte, van het eten... Ik maak wel plannen maar of alles gaat zoals gepland maakt me niet zo veel uit. En op alle eilanden in Indonesië vind ik mensen die voor langere of kortere tijd vrienden worden waardoor ik me overal thuis voel. Dat neemt niet weg dat het ver van huis heel leuk is om zo nu en dan iets te horen of te lezen van mensen uit Nederland. Dus mocht je willen, voel je vrij om te te reageren op m'n blog!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 72499

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 14 Mei 2016

BALI / MALUKU april/mei 2016

25 Februari 2015 - 11 April 2015

MALUKU / BALI 2015

29 Maart 2014 - 11 Mei 2014

Maluku / Bali 2014

10 Juni 2012 - 07 Juli 2012

Bali / Maluku juni 2012

04 September 2011 - 02 Oktober 2011

Bali / Sulawesi sept. 2011

07 Maart 2010 - 24 Mei 2010

Indonesië 2010

Landen bezocht: