Arrival... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu Arrival... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu

Arrival...

Door: yoke

Blijf op de hoogte en volg Joke

05 September 2011 | Indonesië, Batavia

En...ze hebben nieuwe stoelen en een nieuwe plank om te internetten op het vliegveld! Ik kan normaal zitten hier, heerlijk!
Alles heel goed gegaan, op tijd vertrokken. Judith en Eline kwamen naar Schiphol om me uit te zwaaien, was heel leuk! Het afscheid viel me ook mee, 4 weken is toch anders dan 3 maanden...
De eerste helft tot Dubai weinig geslapen. In Dubai sprak ik een vrouw uit Amsterdam die me al bekend voorkwam. Bleek dat we vorig jaar in hetzelfde vliegtuig hadden gezeten naar Indonesie. De wereld is klein! Maar samen konden we de uitgang naar de winkels niet vinden, het is daar zo groot en onduidelijk. Jammer, anders hadden we even naar de Starbucks gegaan.
Hier op het vliegveld is van alles veranderd, allemaal hekken en andere winkels. Zelfs een Starbucks is er nu! En eigenlijk vind ik dat helemaal niet echt leuk, het moet hier lekker kleinschalig en 'ouderwets' blijven:) Egoistisch wel eigenlijk...
De tweede helft van Dubai naar Jakarta geskapen maar niet goed... Had nog slappillen gekocht maar die zitten of in de backpack in het bagageruim of liggen nog ergens thuis, zo jammer!Maar goed, ik overleef het wel.
Toen ik hier buitenkwam heb ik eerst maar eens weer een paar keer heel diep ingeademd. Je kunt niet uitleggen hoe het hier ruikt maar heel anders dan thuis, heerlijk! Tropische lucht. Voelde direkt weer heel goed maar ik had ook niet anders verwacht! Ga zo nog even rondlopen en ergens zitten, heb nog even.
Hoop over een paar dagen in Ubud weer te kunnen schrijven. Tot dan!

  • 05 September 2011 - 06:02

    Marijn:

    Jeeeeh, ze is er!
    Nou ja, bijna dan, in ieder geval in Indonesie.
    Ja, die lucht in zulke landen... ook al snuif je op zo'n vliegveld voor de helft benzine etc op... toch is het heel anders ja (andere benzine? Haha).
    Tja, en ik maak me klaar om zo naar m'n werk te gaan... Het zij zo...
    TOt in Ubud, liefs van ons!

  • 05 September 2011 - 07:28

    Aly:

    En numaar volop genieten van zon, water en het vrije gevoel dat je nu even niets MOET, maar veel kan...
    Dat kan veel moois opleveren, we horen het graag!

  • 05 September 2011 - 10:13

    Ria:

    He Joke!
    geweldig..zo ben je nog hier en zo zit jij nu de Tropische lucht in te ademen! Kan me dat nog herinneren van lang geleden toen wij daar ook waren. Ook hoe het ruikt. Dat had ik vooral in Bangkok waar wij 2x waren. Alsof je die geur kunt "herinneren".
    Nog veule wille..and take care!
    smoks, Ria

  • 05 September 2011 - 17:17

    Onbekend:

    Weer een lange reis en dit keer voor vier weken. Je. Hebt toch echt je hart verpand aan dit land. Geniet ook dit keer weer van je ontdekkingsreis. Ben nieuwsgierig naar je volgende story. Geniet en tot de volgende blog.

  • 05 September 2011 - 17:30

    Rita En Hans:

    Nou, goede reis dan vanaf nu! We houden je in de gaten..

  • 05 September 2011 - 20:50

    Coby:

    Fijn om te horen dat je reis tot zover goed is verlopen:)! Het laatste stukje is ook vast goed gegaan! Ik kan niet wachten tot je volgende verhaal!
    Ik heb vanavond voor het eerst gewerkt! En je gelooft het niet! Maar ja hoor...ik had onze grote 'vriendin' aan de kassa! En dit keer was het heeeel erg! Maar gelukkig zat mijn kwijl goed:D! (Vanaf nu beloof ik je geen 'werkdingen' meer te melden, maar dit vindt je vat wel leuk)
    Geniet ervan!!!!

  • 06 September 2011 - 09:15

    Bianca:

    Hoi Joke, Ik ben weer thuis en ga nu genieten van jouw vakantie verhalen. Blijf ik toch een beetje in het vakantiegevoel.
    Veel plezier en tot over 4 weken,
    groetjes Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

"A GOOD TRAVELER HAS NO FIXED PLANS AND IS NOT INTENT ON ARRIVING"... "THE OCEAN IS CALLING AND I MUST GO"... "WHEN YOU TRAVEL YOU WILL NEVER BE COMPLETELY AT HOME AGAIN, BECAUSE PART OF YOUR HEART WILL ALWAYS BE ELSEWHERE"... Zomaar een paar mooie spreuken die ik ergens tegenkwam. In mijn geval is "elswhere" Indonesië. Ik hou van reizen en dan met name in Indonesië. Hoe dat komt zou ik niet weten. Maar ik hou van de mensen, van de natuur, van de cultuur, van de warmte, van het eten... Ik maak wel plannen maar of alles gaat zoals gepland maakt me niet zo veel uit. En op alle eilanden in Indonesië vind ik mensen die voor langere of kortere tijd vrienden worden waardoor ik me overal thuis voel. Dat neemt niet weg dat het ver van huis heel leuk is om zo nu en dan iets te horen of te lezen van mensen uit Nederland. Dus mocht je willen, voel je vrij om te te reageren op m'n blog!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 72615

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 14 Mei 2016

BALI / MALUKU april/mei 2016

25 Februari 2015 - 11 April 2015

MALUKU / BALI 2015

29 Maart 2014 - 11 Mei 2014

Maluku / Bali 2014

10 Juni 2012 - 07 Juli 2012

Bali / Maluku juni 2012

04 September 2011 - 02 Oktober 2011

Bali / Sulawesi sept. 2011

07 Maart 2010 - 24 Mei 2010

Indonesië 2010

Landen bezocht: