alweer bijna weg... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu alweer bijna weg... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu

alweer bijna weg...

Door: yoke

Blijf op de hoogte en volg Joke

08 September 2011 | Indonesië, Batavia

Alweer m'n laatste avond in Ubud (voorlopig dan...)! Morgenochtend rond 11 uur vlieg ik naar Makassar (oftewel Ujang Padang) de hoofdstad van Sulawesi.
Maar eerst nog even een paar belevenissen, niet ozo heel indrukwekkend misschien maar wel leuk! Gistermiddag een heel eind gelopen door de sawa's. Weer wat gedronken bij dezelfde warung in the middle of nowhere... We hadden afgesproken om eventueel te gaan zwemmen in de rivier, maar ik had niet helemaal in de gaten wat dat inhield... Na de koffie ergens afgeslagen en ja hoor, de jungle in. Net als de vorige keer weer klauteren, klimmen (terug dan), glijden, stammen en handje vasthouden en zo een giga eind naar beneden geklommen, het water was heel ver de diepte in. Maar...het was zeker de moeite waard! Gezwommen in een prachtig stromende rivier met allemaal stenen, maar ook diepere stukken, hoge begroeide zijwanden waar het water naar beneden druppelde, overhangende bomen en planten en een heerlijke temperatuur! Beetje vergelijkbaar met The Green Canyon op Java van vorig jaar! Gisteravond naar het jazz-cafe geweest met live muziek. Muziek was leuk, maar de gasten/ sfeer niet zo...Niet zo lang gebleven dus.
Vandaag stond Jatiluwih op het programma, tempel, sawa's en familiebezoek. Alleen het laatste is gelukt, toen we daar waren werd Made gebeld dat er iemand van zijn familie was overleden en dan doet iedereen mee. De gedachte om maar niet te gaan komt niet eens op, is vanzelfsprekend. Maar...daarvoor was ik wel al uitgenodigd voor een Balinese bruiloft! Die is op de 28e, dus kan ik net nog mooi meemaken. Lijkt me fantastisch en ben heel benieuwd hoe dat gaat! En tsja, erna was m'n eerste vraag: "what shall I wear",wat moet ik aan haha ja je blijft een vrouw... Wordt een nieuwe sarong denk ik:)
Gelukkig was er nog tijd om naar een heetwaterbron te gaan die daar in de buurt was. Echt heerlijk warm, hele poos in gezwommen en gelegen!
En nu zit ik hier dus te typen haha en ga straks maar eens even wat eten, heb alleen maar ontbijt en kroepoek gehad vandaag! En toch geen trek, heb ik wel vaker hier!
Straks de rugzak uitzoeken, kan maar heel weinig meenemen in m'n kleine rugzak. Daarom wil ik ook niet zo heel erg lang, dag of 10 denk ik en dan eerst weer naar Ubud. Lastig hoor, alleen het belangrijkste dan maar! Kan altijd nog dingen kopen en achterlaten...
Zal dus misschien even duren, heb geen idee hoe het daar is. Ga na Makassar eerst richting Pare-Pare, blijf daar w.s. een nacht en dan naar Poso. Tenminste...als alles goed gaat... we'll see!

  • 08 September 2011 - 09:39

    Renate:

    je moet even een foto plaatsen van plaats bestemming..... we kijk nog steeds naar de foto van Yo in Meppel :-( Heel veel plezier op Sulawesi is vast heel erg anders dan Bali. Hoe lang moet je vliegen? Nog iets meegekregen van de aardbeving op Sumatra een paar dagen geleden? x Renate

  • 08 September 2011 - 12:07

    Saskia:

    mmm een heet waterbron. lijkt mij heerlijk!!

  • 08 September 2011 - 20:23

    On:

    Je blijft actief om elke dag een stuk te schrijven. Om te zwemmen wel een zware weg afleggen. Leuk dat je een trouwerij gaat meemaken. Goede reis naar je volgende bestemming. Groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

"A GOOD TRAVELER HAS NO FIXED PLANS AND IS NOT INTENT ON ARRIVING"... "THE OCEAN IS CALLING AND I MUST GO"... "WHEN YOU TRAVEL YOU WILL NEVER BE COMPLETELY AT HOME AGAIN, BECAUSE PART OF YOUR HEART WILL ALWAYS BE ELSEWHERE"... Zomaar een paar mooie spreuken die ik ergens tegenkwam. In mijn geval is "elswhere" Indonesië. Ik hou van reizen en dan met name in Indonesië. Hoe dat komt zou ik niet weten. Maar ik hou van de mensen, van de natuur, van de cultuur, van de warmte, van het eten... Ik maak wel plannen maar of alles gaat zoals gepland maakt me niet zo veel uit. En op alle eilanden in Indonesië vind ik mensen die voor langere of kortere tijd vrienden worden waardoor ik me overal thuis voel. Dat neemt niet weg dat het ver van huis heel leuk is om zo nu en dan iets te horen of te lezen van mensen uit Nederland. Dus mocht je willen, voel je vrij om te te reageren op m'n blog!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 72615

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 14 Mei 2016

BALI / MALUKU april/mei 2016

25 Februari 2015 - 11 April 2015

MALUKU / BALI 2015

29 Maart 2014 - 11 Mei 2014

Maluku / Bali 2014

10 Juni 2012 - 07 Juli 2012

Bali / Maluku juni 2012

04 September 2011 - 02 Oktober 2011

Bali / Sulawesi sept. 2011

07 Maart 2010 - 24 Mei 2010

Indonesië 2010

Landen bezocht: