Eerste dag... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu Eerste dag... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu

Eerste dag...

Door: yoke

Blijf op de hoogte en volg Joke

12 Juni 2012 | Indonesië, Ubud

Selamat siang semua!
Na een lange maar goede vlucht gistermiddag aangekomen op Bali.
Zondagmorgen konden we mooi rustig aan doen, we hoefden pas om 11 uur op Schiphol te zijn. Judith en Eline waren er om me uit te zwaaien, heel lief en gezellig! Nog even koffie gedronken (wordt bijna traditie) en vervolgens ik richting douane en mijn begeleiders weer richting huis (maar ze hebben nog wat dingen bekeken op Schiphol begreep ik). De tijd na de douane is altijd zo voorbij en voor ik het wist zat ik al in het vliegtuig. Ruim 11 uren te overbruggen maar dat ging prima. Wat lezen, wat slapen, wat puzzelen, wat slapen, eten en drinken meer dan genoeg, tijd gaat snel.
In Hongkong had ik ongeveer 3 uur te overbruggen en dat is daar ook geen straf. Wel jammer dat er bijna alleen maar winkels waren van dure merken en geen kleine plaatselijke winkeltjes. Vervolgens nog ruim 4 uur vliegen naar Denpasar, toen heb ik het grootste gedeelte van de vlucht geslapen.
In Denpasar duurde het allemaal heel lang, ik moest nog een Visum hebben en ook de douane deed er lange tijd over. Maar buiten werd ik verwelkomd door Made die een auto had gehuurd om naar Ubud te rijden. Doordat alles zo veel tijd had gekost was het al donker toen we daar waren.
Het weerzien met de jongens van de homestay Komang en Kadek was uiteraard ook weer heel leuk. Rustig bijgekomen en 's avonds alweer erop uit om ergens aan de kant van de weg sate kambing (sate van geit) te eten, heerlijk!
Vanmorgen eerst heerlijk genoten van m'n kamer en van het kijken en ruiken naar en aan Bali. De sawa's rond mijn kamer staan momenteel allemaal onder water, nog geen rijst. Alweer een eekhoorn gezien, druk aan het werk in een palmboom. En de nodige vlinders en een mooie blauwe vogel. De geur diep opgesnoven, het ruikt hier zo totaal anders dan in Nederland. Na het ontbijtUbud in en een Indonesische simkaart gekocht, wordt het contact iets goedkoper van. En dat is wel nodig want ik zal de komende dagen vrij veel contact hebben met het thuisfront i.v.m. de situatie van mijn schoonzus.
Kom nu net terug van het boeken van de vlucht naar de Molukken. A.s. vrijdag de 15e vlieg ik om half 7 's morgens richting Ambon stad. Betekent wel heeeel vroeg opstaan...
Al met al is het weer heerlijk thuiskomen hier dus... Gelukkig geen last van een jetlag (tot nu toe tenminste).
Zo meteen lekker babi guling eten en voor vanmiddag heb ik nog geen programma, misschien lekker zwemmen en lezen ofzo...
Tot een volgende keer...

  • 13 Juni 2012 - 11:02

    Sonja:

    Ohhh...wat klinkt dit heerlijk, ik kan het bijna ruiken. Jij bent vetrokken naar Bali en dezelfde dag, 12 juni j.l. kwam ik terug van mijn reisje naar Stockholm. Zo anders, maar ook fantastisch. Veel plezier Joke en fijne tijd ook op Ambon!!!

    Warme groet, Sonja

  • 14 Juni 2012 - 02:34

    Joke Kruid:

    Dank je, we hadden elkaar bijna tegen kunnen komen op Schiphol!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

"A GOOD TRAVELER HAS NO FIXED PLANS AND IS NOT INTENT ON ARRIVING"... "THE OCEAN IS CALLING AND I MUST GO"... "WHEN YOU TRAVEL YOU WILL NEVER BE COMPLETELY AT HOME AGAIN, BECAUSE PART OF YOUR HEART WILL ALWAYS BE ELSEWHERE"... Zomaar een paar mooie spreuken die ik ergens tegenkwam. In mijn geval is "elswhere" Indonesië. Ik hou van reizen en dan met name in Indonesië. Hoe dat komt zou ik niet weten. Maar ik hou van de mensen, van de natuur, van de cultuur, van de warmte, van het eten... Ik maak wel plannen maar of alles gaat zoals gepland maakt me niet zo veel uit. En op alle eilanden in Indonesië vind ik mensen die voor langere of kortere tijd vrienden worden waardoor ik me overal thuis voel. Dat neemt niet weg dat het ver van huis heel leuk is om zo nu en dan iets te horen of te lezen van mensen uit Nederland. Dus mocht je willen, voel je vrij om te te reageren op m'n blog!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 72581

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 14 Mei 2016

BALI / MALUKU april/mei 2016

25 Februari 2015 - 11 April 2015

MALUKU / BALI 2015

29 Maart 2014 - 11 Mei 2014

Maluku / Bali 2014

10 Juni 2012 - 07 Juli 2012

Bali / Maluku juni 2012

04 September 2011 - 02 Oktober 2011

Bali / Sulawesi sept. 2011

07 Maart 2010 - 24 Mei 2010

Indonesië 2010

Landen bezocht: