SECOND TIME SANUR - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu SECOND TIME SANUR - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu

SECOND TIME SANUR

Door: Yoke

Blijf op de hoogte en volg Joke

11 Mei 2016 | Indonesië, Sanur

Selamat malam semua!
Ik blijf 4 nachten in Ubud waarvan de helft alweer voorbij is. Deze dag, de derde, ga ik een hele lange wandeling maken. De sawa-wandeling die ik samen met Marja ook heb gemaakt maar dan een iets andere route. Het was prachtig, denk dat ik zo'n 8 à 10 km gelopen heb. Het eerste stuk echt door/tussen de sawa's over een klein pad, het laatste stuk over de weg maar dan heel mooi! En dat nog steeds op m'n (nieuwe) slippertjes! Onderweg werd ik geroepen door een vrouw, ik moest komen en de tempel bekijken. Dit werd 'verteld' d.m.v. gebaren en klanken, ze wees naar haar mond en oren, ze kon niet praten en niet horen. Ik kreeg een sarong aan met selendang en ze maakte foto's. Op het eind werd er een kleine bijdrage verwacht. Super dat ze zo bezig is, voor mensen met een handicap is er niet zo veel in Bali. Ik was er een mooi deel van de dag mee kwijt maar was heerlijk! Onderweg even koffie drinken in de inmiddels welbekende warung in the middle of nowhere. Gusti zelf was er niet, had het druk met alle ceremonies volgens zijn zoon Wayan. Gisteren meegeholpen bij het paleis en morgen weer een ceremonie in de familietempel. Allemaal warungs onderweg met mooie spullen, ik word er hebberig van! Gelukkig weet ik dat ik niet te veel meer kan kopen, dat heb ik n.l. al gedaan...
's Avonds nog even weer wat regen maar stelde weer niet veel voor.
De volgende morgen een hele poos lekker gelezen. Het boek moest uit want ik wil het niet weer meenemen. Later Ubud in, kijken bij het paleis waar alles nog versierd was. Nog een paar dingetjes gekocht die op mijn lijstje stonden. 's Middags alles uitgezocht en opnieuw ingepakt. Kijken wat mee moet, wat weg kan en wat weggegeven kan worden. En 's avonds nog een keer naar een dansvoorstelling geweest. Weer heel anders dan de vorige keer, het waren nu 6 heel verschillende dansen, ook weer mooi! Erna mijn laatste maaltijd in Ubud en ik heb me heel luxueus door de scootertaxi naar de kamer laten brengen! Toen ik 's middags terugging naar mijn kamer had ik onderweg alvast een afspraak gemaakt voor nog één massage. Het kon nog net, Komang zou me om 12 uur op komen halen en ik had de afspraak van 10-11. Ze waren om 10 uur nog volop aan het opstarten met het neerzetten van offertjes e.d. dus het werd allemaal iets later. De massage was niet verkeerd maar haalde het niet bij mijn 'stevige' (in dubbel opzicht) massage-mevrouw! Om kwart voor 12 was Komang er al, samen met zijn vrouw, zijn moeder (of tante dat ben ik even kwijt) en een neefje. Ze waren in Balinese dracht omdat ze naar een tempelceremonie waren geweest en het hele spul ging mee om mij naar Sanur te brengen, dit i.v.m. een logische route.
En daar zit ik nu. Nog 2 nachten, dan zit het feest er weer op! Kan niet zeggen dat 6 weken nou zo lang is... Heb een andere homestay dan de vorige met Marja. Geboekt vorige week via internet, maar weet nog niet of ik er zo blij mee ben. Even morgen afwachten maar... Vanmiddag op het strand gelegen, gezwommen naar de mall geweest, vlak bij waar ik zit. Geluncht bij een toeristenrestaurant, niks voor mij! Onnozel duur en niet echt Balinees. Sowieso is dit qua toeristen mijn plek niet, je ziet bijna geen Balinezen! Gelukkig vanavond een echte warung gevonden met normale prijzen voor hier. En heerlijk gegeten!
Toen ik thuiskwam gepraat met de eigenaar. Ik vond het eerst niet zo'n leuke man, heel overdreven. Hij was naar Balinese muziek en zang aan het luisteren en zette het gauw af toen ik er aan kwam. Toen ik zei dat ik het heel mooi vond kreeg ik meteen bijna een les! Morgen gaat hij voor me zingen en ik mag het opnemen, leuk toch! Tot zo ver Sanur. Uiteindelijk klopt mijn timing perfect, ik ben nu op de één na laatste dag helemaal bij, hoera!
Sampai nanti semua!

  • 11 Mei 2016 - 18:25

    Annie:

    Hoi Jo,
    2 Blogs (vanmiddag hier binnengekomen) achter elkaar lezen is heel veel, maar ook weer héél leuk! Zoals je schrijft, ben je helemaal bij met het schrijven/plaatsen van de blogs, maar dat moet ook want je 6 weken zitten er ook bijna op......de tijd is voor jou, maar ook voor ons voorbij gevlógen!!!!!!!!
    GENIET nog even met volle teugen van de laatste momenten en succes verder met de laatste voorbereidingen voor het vertrek....... Liefs en XXX, An

  • 11 Mei 2016 - 19:17

    Harriette Brouwer:

    Het was weer een mooi reisverslag,bedankt Joke

  • 11 Mei 2016 - 20:50

    Ria:

    Ha Joke,
    Met Annie eens! 6 weken... lijkt lang maar gaat zo snel! Alles met grote interesse gelezen.. zie je binnenkort.. in elk geval bij de Indonesische avond! groetsss Ria

  • 12 Mei 2016 - 09:45

    Marijn:

    Hoera! Fijne laatste uurtjes nog

  • 12 Mei 2016 - 19:39

    Annie:

    Hoi Joke,
    Ik wil je weer héél erg bedanken voor alle práchtige verhalen in je blogs!!!!! 't Was niet altijd even gemakkelijk voor je om ze te schrijven en te versturen, maar je gaf NIET op met ons op de hoogte te houden van je/jullie (ook die van Marja) belevenissen!
    Héél binnenkort kunnen we weer live smullen van al je verhalen, thuis maar ook op 20 mei a.s. bij 'Zael' tijdens de Indonesië-avond! Ik verheug me op beiden!
    Maar nu eerst veilig thuiskomen!!!!!!!! Goede reis!!!!!
    Liefs en XXX, Annie

  • 14 Mei 2016 - 14:40

    Rita De Vries:

    Hallo Joke,
    Waarschijnlijk ben je nu op weg naar huis. Ik heb je laatste bericht even gelezen en de vorige berichten ga ik nog lezen! wij zaten nl. op Ameland met de kinderen en kleinkinderen en het was erg fijn daar!
    maar vast geen tropische indrukken! Hans en ik hopen gauw van je te horen. groetjes Rita.

  • 15 Mei 2016 - 08:29

    Joke Kruid:

    Dank en graag gedaan Annie, Harriette, Ria, Marijn en Rita!
    Ja Annie, Marijn en Ria, tot vrijdag!
    Annie het was i.d.d soms heel lastig i.v.m. het mij in de steek laten van de techniek maar het bleef leuk. Ben nu wel bedreven in het schrijven van langere stukken op de telefoon!
    Ben inmiddels al thuis Rita. Fijn dat jullie leuke dagen hebben gehad op Ameland! Ik neem binnenkort wel contact op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

"A GOOD TRAVELER HAS NO FIXED PLANS AND IS NOT INTENT ON ARRIVING"... "THE OCEAN IS CALLING AND I MUST GO"... "WHEN YOU TRAVEL YOU WILL NEVER BE COMPLETELY AT HOME AGAIN, BECAUSE PART OF YOUR HEART WILL ALWAYS BE ELSEWHERE"... Zomaar een paar mooie spreuken die ik ergens tegenkwam. In mijn geval is "elswhere" Indonesië. Ik hou van reizen en dan met name in Indonesië. Hoe dat komt zou ik niet weten. Maar ik hou van de mensen, van de natuur, van de cultuur, van de warmte, van het eten... Ik maak wel plannen maar of alles gaat zoals gepland maakt me niet zo veel uit. En op alle eilanden in Indonesië vind ik mensen die voor langere of kortere tijd vrienden worden waardoor ik me overal thuis voel. Dat neemt niet weg dat het ver van huis heel leuk is om zo nu en dan iets te horen of te lezen van mensen uit Nederland. Dus mocht je willen, voel je vrij om te te reageren op m'n blog!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 72518

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 14 Mei 2016

BALI / MALUKU april/mei 2016

25 Februari 2015 - 11 April 2015

MALUKU / BALI 2015

29 Maart 2014 - 11 Mei 2014

Maluku / Bali 2014

10 Juni 2012 - 07 Juli 2012

Bali / Maluku juni 2012

04 September 2011 - 02 Oktober 2011

Bali / Sulawesi sept. 2011

07 Maart 2010 - 24 Mei 2010

Indonesië 2010

Landen bezocht: