En verder gaat het... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu En verder gaat het... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu

En verder gaat het...

Door: Yoke

Blijf op de hoogte en volg Joke

05 April 2014 | Indonesië, Ubud

Voorlopig m'n laatste morgen/dag in Ubud en in Bali... Vanmorgen alles bij elkaar gezocht en vervolgens beslist wat mee moest naar Ambon en wat op Bali moest blijven. Tjonge wat moeilijk. Want het bleek dat wat er mee moest, niet in m'n (kleine) rugzak paste... Dus nog maar weer eens gekeken wat er echt echt meemoest, en hoewel dat (volgens mij) alles was moest er toch weer wat af. Het is uiteindelijk allemaal gelukt, alleen heb ik nu sommige dingen niet bij me die ik wel graag mee had willen hebben. En uiteraard heel weinig kleren. Maar de vorige keer ging het, dus zal het nu ook wel weer gaan!
Zowel voor als na het pakken gedoucht, je blijft hier aan de gang i.v.m. de hitte.
Mijn grote backpack is opgehaald door Komang, de man van homestay Arjana waar ik normaal altijd ben. Daar mag hij liggen zolang ik weg ben, fantastisch! Hoop dat ik er weer voor een kamer terecht kan als ik terugkom uit de Molukken. De kamer die ik nu had was ook niet verkeerd, maar schoonmaken hebben ze niet gedaan en ik moest vragen om een schone handdoek...het mooiste was het uitzicht.
Verder eigenlijk niet zo veel nieuws. Heb nog een Balinese therapy massage gehad. Was heerlijk maar best pittig, er werd goed doorgedrukt! Was een jong meisje, wat een kracht had ze in haar handen!
Gisteren nog even naar Monkey Forrest hier geweest. Heerlijke temperatuur in de schaduw van gigantische bomen, je waant je midden in Ubud ook midden in het oerwoud! Was er een van de eerste keren ook geweest maar wist het niet allemaal precies meer.
Heb ook nog maar wat Nederlands geld gewisseld, heb geen idee hoe en wat daar met de geldautomaten op de Molukken. Op Ambon heb ik ze wel gezien maar op de andere eilanden??? Heb in ieder geval een voorraadje bij me (ja hoor, netjes verdeeld, overal wat...).
Zo nog even koffiedrinken bij Komang en dan brengt Made me al richting vliegveld. Beetje op tijd, we gaan nog even kijken bij het kantoor van de Pelni, hopelijk hebben ze daar tijden en routes van de boten naar/in de Molukken. En ik wil er op tijd zijn, geen gestress graag! Moet in Surabaya nog wel een poos wachten, weet niet precies hoe lang, maar wel een paar uur geloof ik... Misschien kan ik wat slapen, sla een nacht over nu.
Ik hoop dat ik in Ambonstad (kota Ambon) de homestay nog weer kan vinden waar ik de vorige keer geweest ben, met de aardige oudere meneer die nog deftig Nederlands sprak. Was heel leuk toen. Ik weet in ieder geval de naam nog, dat scheelt.
En uiteraard hoop ik dat ik vanuit daar ook (min of meer) regelmatig een stukje kan schrijven! Maar dat zullen we zien, ik kan er weinig aan doen als er geen internet is. Ben er achter dat Wifi hier ook niet altijd goed werkt, valt regelmatig weg dan.
Mensen, tot de volgende keer, amatoooooooooo!

  • 05 April 2014 - 09:38

    Annie:

    Goedemorgen Jo (hier is het nu 9.30), waarschijnlijk ben jij nu onderweg naar of op het vliegveld en lees je dit misschien nog wel voor je vertrek naar Ambon. Ik wens je een hele goede reis daar naartoe en alvast een heel fijn verblijf daar! Hopelijk lezen we heel snel je 1e verslag daar vandaan en zien we mooie foto's ;-) ! Liefs en X, Annie

  • 05 April 2014 - 10:11

    Dirk En Noortje Bouwknegt:

    Hoi Joke. Een héél mooi land. zoals je weet zijn wij er ook geweest, bij familie in Bandung.
    Zou je nog een paar foto's door willen mailen ? ( leuk voor ons Nederlanders.)
    We wensen jou nog een heel prettige en warme ( Hi-hi ) vakantie toe.
    Groetjes, Dirk & Noortje.





  • 05 April 2014 - 19:26

    Koos B.:

    Mooi hoor. Ik blijf je volgen.

  • 06 April 2014 - 10:46

    Roelie:

    Fijne reis verder hoor!

  • 06 April 2014 - 17:18

    Harma:

    Hee Joke,
    Genieten is vooral wat ik opmaak uit je reisverslagen,heerlijk!
    Ik geniet met je mee....
    Als je weer thuis zult zijn kun je het zo weer in gedachten voor je zien en horen en proeven en ruiken en voelen...... Liefs Harma

  • 07 April 2014 - 04:54

    Astrid:

    Leuk, Joke om zo op afstand weer je reisverhaal te kunnen volgen.Ik heb het met plezier gelezen, ben benieuwd naar je verdere belevenissen en wens jou een hele mooie tijd op de Molukken toe. Geniet met volle teugen!

  • 07 April 2014 - 10:14

    Rudolf:

    Joke
    het is zo heerlijk daar niks moet en alles mag, je weet het toch pelan2
    en mocht je dan een gigantische sprint maakt om op tijd de boot te halen vergeet dan niet banyak minum air hèhè
    en zoek een goede boot want de haaien is daar als de kippen bij hihihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Joke

"A GOOD TRAVELER HAS NO FIXED PLANS AND IS NOT INTENT ON ARRIVING"... "THE OCEAN IS CALLING AND I MUST GO"... "WHEN YOU TRAVEL YOU WILL NEVER BE COMPLETELY AT HOME AGAIN, BECAUSE PART OF YOUR HEART WILL ALWAYS BE ELSEWHERE"... Zomaar een paar mooie spreuken die ik ergens tegenkwam. In mijn geval is "elswhere" Indonesië. Ik hou van reizen en dan met name in Indonesië. Hoe dat komt zou ik niet weten. Maar ik hou van de mensen, van de natuur, van de cultuur, van de warmte, van het eten... Ik maak wel plannen maar of alles gaat zoals gepland maakt me niet zo veel uit. En op alle eilanden in Indonesië vind ik mensen die voor langere of kortere tijd vrienden worden waardoor ik me overal thuis voel. Dat neemt niet weg dat het ver van huis heel leuk is om zo nu en dan iets te horen of te lezen van mensen uit Nederland. Dus mocht je willen, voel je vrij om te te reageren op m'n blog!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 72536

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 14 Mei 2016

BALI / MALUKU april/mei 2016

25 Februari 2015 - 11 April 2015

MALUKU / BALI 2015

29 Maart 2014 - 11 Mei 2014

Maluku / Bali 2014

10 Juni 2012 - 07 Juli 2012

Bali / Maluku juni 2012

04 September 2011 - 02 Oktober 2011

Bali / Sulawesi sept. 2011

07 Maart 2010 - 24 Mei 2010

Indonesië 2010

Landen bezocht: