rondrit... - Reisverslag uit Galala, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu rondrit... - Reisverslag uit Galala, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu

rondrit...

Door: yoke

Blijf op de hoogte en volg Joke

17 Juni 2012 | Indonesië, Galala

Gistermorgen voor het eerst ontbeten met nasi goreng, lekah! Na het ontbijt inderdaad Ichal gebeld om wat te gaan bekijken. Moest na het uitchecken nog een poosje wachten in de "lobby". Waarom zitten er in al die ruimtes in hotels altijd allemaal mannen te wachten en waarop??? Toch nog eens aan iemand vragen:)! Gelukkig was er nog een klein bankje voor me vrij. Zat er nog maar net of er kwamen allemaal vrouwen aan die met me op de foto wilden, leuk. Daarna bij Ichal achterop, bepakt en bezakt met 2 (kleine) rugzakken. Hij was zo vriendelijk om er eentje over te nemen. Naar een prachtig stukje strand geweest aan de zuidkust, Punta Kota (geloof ik). Niet om te zwemmen, rotsen en wild. We wilden nog naar het Siwa Lima museum maar dat was gesloten. Hele einden gereden, weet allemaal niet waar maar vervolgens naar een stukje heel ander strand, Natsepa. Hier werd wel gezwommen en stonden er allemaal warungs langs het strand. Een hele lekkere kelapa muda gedronken, kokosmelk maar dan met van alles erdoor, weet de naam niet meer. Toen zoeken naar een hotel, was heel moeilijk. Er zijn er niet veel, homestays en losmen zie je hier helemaal niet jammer genoeg. Bij een vieze kleine kamer geweest met een akelige man, was veel te duur (375.000 Rp. per nacht) maar was er sowieso niet gebleven, voelde niet goed. Gelukkig was er hier in Galala eentje dat er goed mee door kon. Aardige mensen en een goede kamer, zelfs een warme douche bleek gisteravond! 's Avonds de straat opgegaan en het bleek dat er vlakbij allemaal van die eetkarretjes stonden, heel leuk en gezellig. Wat wel grappig is, is dat ik hier regelmatig door iedereen word nageroepen met "hey mister"... Langs de karretjes gelopen om te kijken wat ze te bieden hadden. Zag een ruimte (kan geen restaurant zeggen...) waar ze ayam en ikan bakar hadden, had wel zin in kip gebakken op een vuurtje. Kwam natuurlijk weer aan de praat met verschillende mensen. De eigenaar(?) sprak goed engels, had een tijd in Australie gewoond. En er kwam een meisje gezellig bij me zitten wat een heel klein beetje engels kende. Heb kortom een hele gezellige avond gehad en krijg van de eigenaar een bloody mary als ik vanavond weer kom eten...:)!
Vanmorgen hier naar de kerk geweest! Dit deel van Ambon is over het algemeen protestant en er staan heel veel en overal kerken, waaronder eentje een paar honderd meter naast het hotel. Had gisteren al gevraagd hoe laat de dienst was, stond nergens. En om 9 uur vanmorgen zat ik er. Werd direct al heel hartelijk verwelkomd en aan het begin vanaf de preekstoel "a special welcome for Yoke from Belanda...". Was een dienst een beetje tussen een "gewone" en een pinksterdienst in. Veel en ontzettend hard zingen compleet met gitaar, keyboard en drumstel, koortje en een mevrouw, een soort voorgangster die echt heel hard zong, m'n oren deden er zeer van, wel mooie liederen trouwens. Een hele lange preek, de hele dienst duurde ongeveer 2 uur, was na 11 uur weer in het hotel. Mooi om mee te maken, voelde goed.
Ichal kwam me ophalen om weer rond te toeren (hij was ook naar zijn kerk geweest, het geloof leeft hier heel erg, zijn 3e vraag was welke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

"A GOOD TRAVELER HAS NO FIXED PLANS AND IS NOT INTENT ON ARRIVING"... "THE OCEAN IS CALLING AND I MUST GO"... "WHEN YOU TRAVEL YOU WILL NEVER BE COMPLETELY AT HOME AGAIN, BECAUSE PART OF YOUR HEART WILL ALWAYS BE ELSEWHERE"... Zomaar een paar mooie spreuken die ik ergens tegenkwam. In mijn geval is "elswhere" Indonesië. Ik hou van reizen en dan met name in Indonesië. Hoe dat komt zou ik niet weten. Maar ik hou van de mensen, van de natuur, van de cultuur, van de warmte, van het eten... Ik maak wel plannen maar of alles gaat zoals gepland maakt me niet zo veel uit. En op alle eilanden in Indonesië vind ik mensen die voor langere of kortere tijd vrienden worden waardoor ik me overal thuis voel. Dat neemt niet weg dat het ver van huis heel leuk is om zo nu en dan iets te horen of te lezen van mensen uit Nederland. Dus mocht je willen, voel je vrij om te te reageren op m'n blog!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 72570

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 14 Mei 2016

BALI / MALUKU april/mei 2016

25 Februari 2015 - 11 April 2015

MALUKU / BALI 2015

29 Maart 2014 - 11 Mei 2014

Maluku / Bali 2014

10 Juni 2012 - 07 Juli 2012

Bali / Maluku juni 2012

04 September 2011 - 02 Oktober 2011

Bali / Sulawesi sept. 2011

07 Maart 2010 - 24 Mei 2010

Indonesië 2010

Landen bezocht: