rondrit 2 - Reisverslag uit Galala, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu rondrit 2 - Reisverslag uit Galala, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu

rondrit 2

Door: yoke

Blijf op de hoogte en volg Joke

17 Juni 2012 | Indonesië, Galala

Sorry maar de computer ging ineens allemaal rare dingen doen, was bang dat alles weg zou zijn en heb snel op 'bewaren' gedrukt...
Waar was ik gebleven... de 3e vraag van Ichal was wat mijn religie was...
Ik ben even de draad kwijt nu, kan niet meer nakijken wat ik heb opgeschreven en ben uit m'n verhaal... Er is over vandaag ook niet zo veel te vertellen... Het was de hele dag bewolkt en onderweg begon het heel hard te regenen... Het bleek dat hij nog echt een beginnende gids was die nog niet zo veel wist...Heb nog wel weer durian gegeten, had ik een keer gedaan, vond het toen niet bijzonder en nu nog steeds niet. Heb goed geroken maar hij stonk helemaal niet!
Tegen 5 uur waren we weer bij het hotel en hebben we bij een stalletje ernaast nog koffie gedronken. Heel aardige mensen erin. Wat ik heel leuk vond was dat de vrouw (moslima met hoofddoek) vroeg of ik alleen reisde. Toen ik ja zei stak ze haar duim op en zei "good, berani", dat betekent ongeveer durf/lef. Vond het mooi dat juist zij dat zei! Afscheid genomen van Ichal want morgenvroeg ga ik met de boot naar Saparua. Was ik al van plan en wat weer zo mooi was: vanmorgen bij het ontbijt kwam er een man bij me zitten die een homestay op Saparua bleek te hebben...bestaat er toeval? Aan het strand en niet duur.... Daar ga ik dus kijken, zal er vast wel komen...:)! En straks maar eens een bloody mary scoren denk ik, ben benieuwd hoe die zal zijn...
Geen idee of er op Saparua internet is, weet ook nog niet hoe lang ik daar blijf. Dus als jullie een tijdje niets horen....
(P.s. wat ook weer heel leuk is, is dat ik nu in een internettentje zit met een hele stoere jongen achter de "kassa" waar steeds gospelmuziek opstaat en hij nog meezingt ook...)
(P.s. 2: ook al doe ik hier van alles, mijn gedachten zijn de afgelopen dagen heel veel in Nederland geweest i.v.m. het overlijden van mijn schoonzus. Heb op mijn manier hier afscheid van haar genomen...)

  • 17 Juni 2012 - 10:05

    Sonja:

    Mooi verhaal weer. Saparua, daar komt de moeder (Loupatty), van mijn vriend (Freddy Latuputty) vandaan. Veel plezier daar, maak wat mooie foto's, wij kijken met plezier naar uit.
    Groetjes, vanuit een bewolkt, met af een toe een zonnetje, Nederland!

    Sonja ;)

  • 17 Juni 2012 - 18:00

    Jan:

    Wordt weer vervolgd Joke? Graag.....

  • 17 Juni 2012 - 20:57

    Corine De Haan:

    Tsjonge Joke, wat ben jij avontuurlijk, ik doe t je niet na. Wel mooi wat je allemaal verteld. Hele goeie tijd nog daar gewenst!

  • 19 Juni 2012 - 13:55

    Rudolf:

    Hallo meis

    Hm, op suriname daar hebben zij geen internet! want ze komen niet verder dan WW hahaha
    wat leuk dat je naar saparua gaat dat is het eiland waar mijn moeder en natuurlijk van de Fam: Pattipeilohy vandaan kwamen als het goed is hebben mijn fam. daar ook een huis Rumah Orang Tua in het dorp Ulat geloofd ik en het eiland verderop is Nusalaut is van mijn vader kant Lewerissa kom van het dorp Nahalia erg leuk dat je daar straks naar toe gaat ben erg benieuwd naar je volgende reisver..probeer ook naar het eiland Wai waar je de heilige vis ( een Aal ) kun aanraken breng geluk hebben mij horen vertellen
    geniet en wens je een hele fijne vakantie dagen op Ambon <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

"A GOOD TRAVELER HAS NO FIXED PLANS AND IS NOT INTENT ON ARRIVING"... "THE OCEAN IS CALLING AND I MUST GO"... "WHEN YOU TRAVEL YOU WILL NEVER BE COMPLETELY AT HOME AGAIN, BECAUSE PART OF YOUR HEART WILL ALWAYS BE ELSEWHERE"... Zomaar een paar mooie spreuken die ik ergens tegenkwam. In mijn geval is "elswhere" Indonesië. Ik hou van reizen en dan met name in Indonesië. Hoe dat komt zou ik niet weten. Maar ik hou van de mensen, van de natuur, van de cultuur, van de warmte, van het eten... Ik maak wel plannen maar of alles gaat zoals gepland maakt me niet zo veel uit. En op alle eilanden in Indonesië vind ik mensen die voor langere of kortere tijd vrienden worden waardoor ik me overal thuis voel. Dat neemt niet weg dat het ver van huis heel leuk is om zo nu en dan iets te horen of te lezen van mensen uit Nederland. Dus mocht je willen, voel je vrij om te te reageren op m'n blog!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 72643

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 14 Mei 2016

BALI / MALUKU april/mei 2016

25 Februari 2015 - 11 April 2015

MALUKU / BALI 2015

29 Maart 2014 - 11 Mei 2014

Maluku / Bali 2014

10 Juni 2012 - 07 Juli 2012

Bali / Maluku juni 2012

04 September 2011 - 02 Oktober 2011

Bali / Sulawesi sept. 2011

07 Maart 2010 - 24 Mei 2010

Indonesië 2010

Landen bezocht: