Voorpret - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Joke Kruid - WaarBenJij.nu Voorpret - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Joke Kruid - WaarBenJij.nu

Voorpret

Door: Yoke

Blijf op de hoogte en volg Joke

11 Februari 2016 | Nederland, Meppel

Selamat malam (goedenavond)!

Het mag dan een cliché zijn maar daarom niet minder waar: een jaar is weer supersnel voorbij gegaan. Over zeven weken is het zo ver en vlieg ik weer naar de andere kant van de wereld.
Deze keer ga ik niet helemaal alleen maar reis ik de eerste drie weken samen met mijn vriendin Marja Kors. Op 30 maart vertrekken we naar Bali om daar rond te reizen. De 22e april gaat Marja weer richting Meppel en ga ik nog een eindje verder, ook deze keer weer naar Maluku. De bedoeling is om deze keer eerst naar de noord Molukken te gaan: naar de eilandjes Ternate en Tidore. Misschien ook nog naar Halmahera, dat ligt een beetje aan de tijd die ik heb en aan de vaar- en vliegverbindingen. Want natuurlijk wil ik ook deze keer naar de Banda eilanden, ik geloof inmiddels mijn meest favoriete stukje Indonesië.

Deze week ben ik weer naar de Indonesische ambassade in den Haag geweest om mijn visum te regelen. Als je korter dan 30 dagen gaat heb je inmiddels geen visum meer nodig maar omdat ik langer ga moet dit nog wel.
Zo gelukkig als ik vorig jaar was door de supervriendelijke behandeling op de ambassade zo boos was ik nu. Door verschillende omstandigheden was ik namelijk te laat.... Met mijn OV kaart mocht ik pas reizen na 09.00 uur, ik arriveerde op het Centraal Station om 11.26, normaal gesproken ruim op tijd. Eerste tramhalte onvindbaar, tweede tramhalte tijdelijk buiten gebruik, ik moest eerst een heel eind lopen voor ik een goede halte had. Vlak bij de ambassade zijn er geen tramlijnen dus ook daar nog weer een eind lopen. En toen was ik dus 4 minuten te laat (12.04) en mocht ik niet meer naar binnen van de beveiliging. Ik hoefde alleen maar wat papieren e.d. af te geven maar hij wilde ook niemand vragen of bellen. Gezegd dat het niet Indonesisch was i.v.m. jam karet (elastieken tijd) en niet klantvriendelijk, dat ik helemaal met de trein uit Drenthe kwam maar hij was onverbiddelijk....
Maar weer naar buiten de regen in en bedacht wat ik nog kon doen. Yes: de ambassade bellen! Dat gedaan maar helaas: het hielp niets, de mevrouw aan de lijn was net zo streng. Ook mijn dochter die in den Haag woont mocht mijn spullen niet brengen, dat moest ik persoonlijk doen (wist ik ook wel maar het was te proberen).
Dus volgende week mag ik weer...

Verder gaan de voorbereidingen voorspoedig, het is natuurlijk heel leuk om zo'n beetje elke drie weken een reden te hebben om te "vergaderen". Marja is nog nooit in de tropen geweest dus we zijn allebei heel benieuwd hoe het allemaal zal gaan!

Tot over een paar weken (als ik hopelijk inmiddels mijn visum binnen heb...)

  • 12 Februari 2016 - 07:10

    Rudolf:

    Spannend joke

  • 12 Februari 2016 - 07:29

    Dirk:

    Veel plezier alvast, maar voor je vertrekt nog even bij ons op visite komen hoor.

  • 12 Februari 2016 - 10:07

    Aly:

    Veel plezier met de voorbereidingen, laten we niet hopen dat het voor jou opgaat: de eerste klap is een daalder waard, want dan loop je meteen al achter zo ik lees over je contacten met de ambassade...
    Pluspunt is dat je nu meteen al wat adrenaline hebt voor nog onvoorziene omstandigheden.
    We horen wel hoe het verder gaat, veel succes!

  • 13 Februari 2016 - 21:11

    Gea Hilberts:

    Ik lees je berichtje en zo lees ik dat je er heel veel zin aan hebt. en dan samen met Marja dat is ook wel leuk. heel veel pret met het voor bereiden van je reis. ik volg je op je reis ,daar kan ik al van genieten.

  • 14 Februari 2016 - 13:17

    Annie:

    Ik Verheug me nu alweer op al je verhalen!!!!!!! Héél bijzonder om dan ook de belevenissen van ons gezamenlijke vriendinnetje Marja daarin (gedeeltelijk... ;-) ) te lezen! :-) Ik weet dat jullie nu al veel voorpret hebben samen! :-) Succes en veel plezier nog aankomende weken met alle voorbereidingen!

    Wat een toestand deze week bij de ambassade! Ik kan me voorstellen dat je héééééél erg baalde!!!! :-( Maar zie het maar als een generale repetitie: wanneer deze niet goed gaat, dan belooft het een hele goede voorstelling te gaan worden!!!!!!!!!!!!!!!! ;-)

  • 16 Februari 2016 - 09:35

    Coby:

    Sorry, ik moest wel een beetje lachen om de situatie....zag je daar al boos in de regen staan te stomen!
    Maar kon je er dan 's middags niet terecht?

  • 03 Maart 2016 - 22:01

    Joke Kruid:

    Dank voor de reacties, leuk!

    Nee Coby, de openingstijden om de spullen te brengen zijn van 9.00-12.00. Op halen mag (moet) tussen 15.00-16.00. En daar zijn ze dus heel strikt in...:(

  • 03 Maart 2016 - 23:00

    Ineke:

    Nou Joke, succes maar weer en veel plezier met de voorbereiding.

  • 04 Maart 2016 - 08:59

    Sonja:

    Selamat Pagi Joke,
    Wat een fantastisch vooruitzicht. En wat maakt het uit dat er nu wat strubbelingen zijn
    Gewoon Plan2. ..hahaha, alles komt zo als het komt..
    Geniet samen met Marja Kors van de voorbereidingen. Ik ben blij voor jullie. Fijn dat we
    elkaar nog even zien voordat je gaat. Tot dan.
    Amatooooo!

  • 04 Maart 2016 - 23:26

    Jeannette:

    Wat een heerlijk vooruitzicht, succes met de voorbereidingen.
    Ik hoop dat je weer mooie verhalen hebt, ik twijfel er niet aan.
    Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

"A GOOD TRAVELER HAS NO FIXED PLANS AND IS NOT INTENT ON ARRIVING"... "THE OCEAN IS CALLING AND I MUST GO"... "WHEN YOU TRAVEL YOU WILL NEVER BE COMPLETELY AT HOME AGAIN, BECAUSE PART OF YOUR HEART WILL ALWAYS BE ELSEWHERE"... Zomaar een paar mooie spreuken die ik ergens tegenkwam. In mijn geval is "elswhere" Indonesië. Ik hou van reizen en dan met name in Indonesië. Hoe dat komt zou ik niet weten. Maar ik hou van de mensen, van de natuur, van de cultuur, van de warmte, van het eten... Ik maak wel plannen maar of alles gaat zoals gepland maakt me niet zo veel uit. En op alle eilanden in Indonesië vind ik mensen die voor langere of kortere tijd vrienden worden waardoor ik me overal thuis voel. Dat neemt niet weg dat het ver van huis heel leuk is om zo nu en dan iets te horen of te lezen van mensen uit Nederland. Dus mocht je willen, voel je vrij om te te reageren op m'n blog!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 72777

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 14 Mei 2016

BALI / MALUKU april/mei 2016

25 Februari 2015 - 11 April 2015

MALUKU / BALI 2015

29 Maart 2014 - 11 Mei 2014

Maluku / Bali 2014

10 Juni 2012 - 07 Juli 2012

Bali / Maluku juni 2012

04 September 2011 - 02 Oktober 2011

Bali / Sulawesi sept. 2011

07 Maart 2010 - 24 Mei 2010

Indonesië 2010

Landen bezocht: