SANUR - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu SANUR - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu

SANUR

Door: Yoke

Blijf op de hoogte en volg Joke

04 April 2016 | Indonesië, Sanur

VOORAF: vanaf mijn tablet en/of telefoon kon ik wederom geen blog plaatsen. Vandaar dat nu (ja, weer vanuit een internetcafe) de eerste pas verschijnt... Hij was wel al geschreven en gelukkig bewaard...

Selamat sore semua! (Voor de eerste en enige keer: 's morgens tot 11.00 uur: selamat pagi; van 11 tot 15: selamat siang; van 15 tot 19 uur: selamat sore en vanaf 19 uur selamat malam. Selamat is een groet en semua = allemaal / iedereen).
Woensdagmiddag om 16.45 exact -na op Schiphol op een gezellige manier afscheid te hebben genomen van verschillende familieleden- de lucht ingegaan en zonder bijzonderheden naar Jakarta gevlogen. Nou ja, misschien toch 'e'en bijzonderheid: wij begrijpen niet dat er mensen zijn die 14 uur vliegen lang vinden! Wij hadden tijd te kort om alles te doen wat we van plan waren!
Na Jakarta, waar we zo'n 2,5 uur de tijd hadden en waar Marja haar eerste stappen op Indonesische boden heeft gezet toen we even naar buiten gingen, was het nog twee uur vliegen naar Denpasar op Bali.
Onze chauffeur Yogi stond al op ons te wachten en na een half uurtje rijden waren we op onze eerste bestemming: Wayan homestay in Sanur. Leuke kamer, aardige mensen. Na een -uiteraard zeer prettige- douche richting strand gelopen, was nog geen vijf minuten. En daar onze eerste Bintang gedronken, super! Een poos daar op het strand gezeten bij een stalletje waar meest Balinezen waren. Omdat we tijdens onze twee uur durende vlucht van Jakarta naar Denpasar nog een complete Indonesche maaltijd hadden gehad hadden we niet veel trek om nog een keer te eten. Na zo'n hele dag reizen wil je wel graag slapen dus we lagen er bijtijds in. Allebei bijna tien uur geslapen! Ook geen wonder natuurlijk met een "nacht" ervoor van misschien drie uur slaap....
's Morgens ergens heerlijk ontbeten, Marja met een banana pancake en ik met nasi goreng, yammie!
Het is ook al gebleken dat je twee vrouwen samen eigenlijk niet los kunt laten lopen: we hebben allebei al een tas gekocht, Marja bijna een jurk en ik helemaal....en ik heb al zo veel ruimte...:(
Later weer op het strand koffie gedronken met kroepoek erbij (Marja is al helemaal weg van de Bali kopi oftewel kopi tubruk). Sat'e met rijst gegeten, gezwommen in een lauwe zee, in de schaduw gelegen met ons prachtige witte lijf, mensen gekeken, gewoon mooi dus.
Aan het eind van de dag gaan heel veel Balinese gezinnen naar het strand. Ze komen aan, zetten hun spullen neer en lopen verder de zee in. Geen moeilijk gedoe om zich om te kleden enzo, gewoon je kleren aanhouden. En sommigen bl8ijven vervolgens uuuuren in zee, vader haalt eens wat eten, het opeten gebeurt vervolgens ook in zee, mooi om te zien.
Daarna was het uiteraard de hoogste tijd voor onze vrimibo (ja Annie die hebben ze hier ook...) en aangezien we de avond ervoor nog wat Bintang hadden overgelaten konden we zo doorgaan... Als borrelsnack nu eens geen bitterballen maar een vers geroosterde maiskolf.
Nu net gedoucht en straks een restaurantje o.i.d. opzoeken. Vandaag (donderdag) gebeld met Komang uit Ubud, hij komt ons morgenochtend om 10 uur ophalen. Bij "Arjana3" , mijn "vaste" logeeradres in Ubud is een kamer vrij dus daar gaan we eerst een paar nachten naar toe. We hebben nog een paar adresjes in Ubud waar we o0ok nog gaan kijken, we zien wel hoe lang we overal blijven, we hebben alleen globale plannen. We hebben een heerlijke relaxte eerste dag gehad, Marja is al helemaal geacclimatiseerd, ze wil ook wel emigreren:).
De volgende blog vanuit Ubud, sampai nanti (tot later)!

  • 04 April 2016 - 06:55

    Sonja:

    Klinkt helemaal fantastisch...op naar de volgende dagen XX

  • 04 April 2016 - 07:42

    Hans:

    Have fun daar, leuk verslag! Hier ook al één zonnige dag gehad :-)

  • 04 April 2016 - 12:54

    Coby:

    Het begint al goed! Maar wat is in vredesnaam een vrimibo? Ik krijg associaties met een vibrator, maar dat zijn ws mijn vuige gedachten.....

  • 04 April 2016 - 15:17

    Annie:

    Selamat siang! (althans, dat geldt voor mij: 't is hier nu 15.00 uur geweest; bij jullie geldt nu selamat malam!)
    Wat weer geweldig om blogs te lezen Joke! (en zelfs nu 2 achter elkaar) Daaruit maken we weer op, dat jullie het tot nu toe gewéldig hebben!!!! 'k Heb alles (in deze blogs maar ook op FB en in Whatsapp) met 'BIG SMILES' gelezen!!!!! Hahahahaha!!!!!!! In gedachten zie ik jullie daar helemaal samen van alles beleven! :-) Ik ken jullie nl. een beetje... ;-)
    En zo te lezen: dit is de eerste keer dat Marja in Indonesië is, maar volgens mij niet de laatste keer... ;-)
    En wat de vrimibo (Coby, dat is een begrip voor Joke, Marja en mij, dat is een VRIjdagMIddagBOrrel :-) ) betreft: ik drink a.s. vrijdagmiddag om 17.00 uur een borrel 'op jullie !' !!! Doen jullie dat dan ook 'op Annie !' 6 uur later (om 23.30 uur), dan zijn we in gedachten even héééééél dicht bij elkaar!!!!! :-) :-) :-)
    Je schrijft, dat het bij jullie hééél warm is....(ben ik nog niet jaloers op hoor...), bij ons is de temperatuur inmiddels (sinds enkele dagen...) gelukkig ook al in de dubbele cijfers!!! (was zondag zelfs al richting de 20 gr.! :-)
    Ik sluit weer af met jullie weer héle fijne, 'avontuurlijke... ;-) ' , gezellige aankomende dagen toe te wensen!!!!!! (en pas goed op elkaar....hopelijk heeft Marja de weg naar de stad - voor 't eerst in haar eentje...- zonder problemen gevonden vanmiddag? ;-) ) Ik kijk weer uit naar alle volgende verhalen en práchtige foto's!!!
    Heel veel liefs en XXX, Annie


  • 08 April 2016 - 10:57

    Joke Kruid:

    Dank allemaal voor jullie reacties! Hahaa Coby, Annie heeft al uitgelegd wat een vrimibo is, jouw gedachten waren inderdaad iets de verkeerde kant op...:)
    Annie, bijna goed haha, na 15.00 is het sore.... Maar lief hoor, die borrel drinken wij hopleijk ook! Altijd afwachten hier...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

"A GOOD TRAVELER HAS NO FIXED PLANS AND IS NOT INTENT ON ARRIVING"... "THE OCEAN IS CALLING AND I MUST GO"... "WHEN YOU TRAVEL YOU WILL NEVER BE COMPLETELY AT HOME AGAIN, BECAUSE PART OF YOUR HEART WILL ALWAYS BE ELSEWHERE"... Zomaar een paar mooie spreuken die ik ergens tegenkwam. In mijn geval is "elswhere" Indonesië. Ik hou van reizen en dan met name in Indonesië. Hoe dat komt zou ik niet weten. Maar ik hou van de mensen, van de natuur, van de cultuur, van de warmte, van het eten... Ik maak wel plannen maar of alles gaat zoals gepland maakt me niet zo veel uit. En op alle eilanden in Indonesië vind ik mensen die voor langere of kortere tijd vrienden worden waardoor ik me overal thuis voel. Dat neemt niet weg dat het ver van huis heel leuk is om zo nu en dan iets te horen of te lezen van mensen uit Nederland. Dus mocht je willen, voel je vrij om te te reageren op m'n blog!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 72596

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 14 Mei 2016

BALI / MALUKU april/mei 2016

25 Februari 2015 - 11 April 2015

MALUKU / BALI 2015

29 Maart 2014 - 11 Mei 2014

Maluku / Bali 2014

10 Juni 2012 - 07 Juli 2012

Bali / Maluku juni 2012

04 September 2011 - 02 Oktober 2011

Bali / Sulawesi sept. 2011

07 Maart 2010 - 24 Mei 2010

Indonesië 2010

Landen bezocht: