MORE NATSEPA - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu MORE NATSEPA - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Joke Kruid - WaarBenJij.nu

MORE NATSEPA

Door: Yoke

Blijf op de hoogte en volg Joke

01 Mei 2016 | Indonesië, Ambon

lamat sore semua!
Toen Akila eenmaal bij mijn terras zat volgden er meer familieleden. Al met al zaten we met een wisselend gezelschap van 5 à 6 mensen. Gepraat, gezongen, heel gezellig! En dat allemaal in het bahasa Indonesia, niemand sprak een woord Engels (nou ja, 3 woorden misschien), was super oefenen en leren!
Er werd meteen afgesproken dat Akila de volgende morgen met me naar Tulehu zou gaan om te checken hoe laat de boot vertrok e. d. En dat hij de daaropvolgende morgen mee zou gaan om me af te leveren haha. Het jammere was dat ik geen telefoonnummer had van de chauffeur die me op zou komen halen dus die stond er gewoon om 11 uur. Het werd nog laat (voor Indonesische begrippen dan) maar weer heerlijk geslapen.
De volgende morgen eerst maar weer een boterham maar dat werd later goedgemaakt doordat me gevraagd werd om 's middags weer te komen eten, er was nog veel over. Waar ken ik dat toch van??? Om 11 uur kwam inderdaad de chauffeur, heb hem netjes het afgesproken bedrag betaald en hij kon weer terug. Wel jammer dat ik Anna nu -in ieder geval voorlopig- ook niet meer zie. Met Akila naar de weg en wachten op een busje van public transport. Leuk, meegaan met zo'n busje, je komt alleen lokale bevolking tegen. In Tulehu gevraagd en gekeken, was wel een prettig gevoel om dat gedaan te hebben. Toen we terug zouden vroeg Akila of ik de grote vissen in Waai op de foto wilde zetten. Graag, toen ik de vorige keer in Waai was had ik een hele jonge gids die niet wist waar het was... We bleken er heel vlakbij te zijn geweest . Dus in de minibus op naar Waai, was iets verder dan Tulehu. Alleen de ritjes zijn al mooi om te doen, van alles te zien onderweg van het gewone leven. Eén heilige aal (van de 7 à 10 volgens Akila) op de foto gezet, de rest hield zich schuil. Ik weet niet precies meer waar ze nou zo beroemd om zijn, ga ik opzoeken! Na een tijdje terug de bus in en weer naar Natsepa. Leuk uitje!
Terug in Natsepa weer geluncht met sukun met sambal, rujak en een es kelapa. .. wat zal ik dat soort eten missen! Nog een poos op het strand en van alles en niks gedaan en toen was ook die dag weer voorbij...
Sampai nanti semua, amatooooo!



  • 01 Mei 2016 - 09:19

    Robby:

    Mooi dat je dat allemaal nag ervaren ;-) de moeite waard denk ik..... Salam manis Joke ;-) ...

  • 01 Mei 2016 - 22:53

    Izaak Manuputtij:

    WAAI, dat is onze kampong, waar zowat de hele familie straks in december naartoe gaan !Behalve Hennie en ik, dit ivm gezondheid.

  • 06 Mei 2016 - 01:44

    Joke Kruid:

    Zeer de moeite (welke moeite?) waard Robby, fantastisch!
    Ja Izaäk heb extra goed gekeken in Waai omdat ik weet dat jullie familie er vandaan komt. Wat leuk dat ze er allemaal naar toe gaan en wat jammer dat jullie niet mee kunnen!

  • 06 Mei 2016 - 01:44

    Joke Kruid:

    Zeer de moeite (welke moeite?) waard Robby, fantastisch!
    Ja Izaäk heb extra goed gekeken in Waai omdat ik weet dat jullie familie er vandaan komt. Wat leuk dat ze er allemaal naar toe gaan en wat jammer dat jullie niet mee kunnen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

"A GOOD TRAVELER HAS NO FIXED PLANS AND IS NOT INTENT ON ARRIVING"... "THE OCEAN IS CALLING AND I MUST GO"... "WHEN YOU TRAVEL YOU WILL NEVER BE COMPLETELY AT HOME AGAIN, BECAUSE PART OF YOUR HEART WILL ALWAYS BE ELSEWHERE"... Zomaar een paar mooie spreuken die ik ergens tegenkwam. In mijn geval is "elswhere" Indonesië. Ik hou van reizen en dan met name in Indonesië. Hoe dat komt zou ik niet weten. Maar ik hou van de mensen, van de natuur, van de cultuur, van de warmte, van het eten... Ik maak wel plannen maar of alles gaat zoals gepland maakt me niet zo veel uit. En op alle eilanden in Indonesië vind ik mensen die voor langere of kortere tijd vrienden worden waardoor ik me overal thuis voel. Dat neemt niet weg dat het ver van huis heel leuk is om zo nu en dan iets te horen of te lezen van mensen uit Nederland. Dus mocht je willen, voel je vrij om te te reageren op m'n blog!

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 72607

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 14 Mei 2016

BALI / MALUKU april/mei 2016

25 Februari 2015 - 11 April 2015

MALUKU / BALI 2015

29 Maart 2014 - 11 Mei 2014

Maluku / Bali 2014

10 Juni 2012 - 07 Juli 2012

Bali / Maluku juni 2012

04 September 2011 - 02 Oktober 2011

Bali / Sulawesi sept. 2011

07 Maart 2010 - 24 Mei 2010

Indonesië 2010

Landen bezocht: